sobota 11. mája 2013

Vianočné prekvapenie


"Amelia, poď dolu večerať," volal ma otec. Ja mám izbu na poschodí, tak som mu len zakričala naspäť, že hneď tam budem. Ešte som chcela zobrať darček, ktorý som urobila pre otca dolu pod stromček a aj dopísať smsku môjmu chalanovi. Chodíme spolu už približne pol roka. Teraz mesiac sme sa nevideli, pretože aj s ostatými chalanmi bol na turné. Určite sa pýtate kto to je. Rada vám to poviem. Môj priateľ sa volá Niall Horan a je člen chlapčenskej skupiny One Direction.
Sadla som si ku stolu na svoje zvyčajné miesto oproti otcovi. Mama mi zomrela, keď som bola ešte malá, ale na to nechcem myslieť. Otec sa mi ju snaží vynahradiť, aj keď mu to niekedy vôbec nejde, ale cením si to.
Na večeru v Štedrý večer sme mali ako vždy najskôr oplátky s medom, potom trocha kapustnice a na koniec pečeného kapra. Ja ani otec nie sme nejaký super kuchári, ale toto sa nám podarilo.
Dojedli sme a prešli do obývačky, kde bol aj stromček. Hneď som k nemu prešla, zdvihla darček a zobrala ho otcovi. Tento rok som veľmi rozmýšľala, čo mu dať. Keďže som chcela byť originálna, tak mi to trvalo. Keďže pracuje ako šéf veľkej firmy, chcela som mu dať niečo, čo môže aj dobre využiť.
Podala som mu ho a čakala som. Chcela som vidieť ako zareaguje. Dal dolu ozdobný papier a začal sa smiať, keď zistil, čo to je.
,,To si nemusela," povedal mi pri tom ako sa smial. Aj ja som sa smiala. Dala som mu dvadsať kusové balenie modrých guľôčkových pier. Vždy šomre, že mu žiadne nepíše. Tento problém má vyriešený.
,,Už aspoň nebudeš musieť šomrať, že ti žiadne nepíše." Ešte aspoň desať minút sme sa na tom smiali. Potom prišiel na rad darček pre mňa. No bolo ich viac. Dostala som nový notebook. Ten starý mi začal minulý mesiac štrajkovať a teraz už vôbec nechce ísť. Dostala som ešte nejaké veci, ktoré som chcela. Už mi ostala len jedna obálka. Hneď som ju otvorila. Stálo tam :


Zajtra o 10:00 hod. v jedálni. Veľké vianočné prekvapenie.
S láskou otec.


Pozrela som na otca. Len sa usmieval. Chcela som sa začať vypytovať, čo to bude, ale už ho dobre poznám. Nič by mi nepovedal. Tak som to nechala tak.
Po darček sme si pozreli ešte pár vianočných filmov, ktoré dávali v televízore a potom išli spať. Celý čas mi vŕtalo v hlave, čo si na mňa na zajtra pripravil. No až kým som nezaspala.
Ráno som sa zobudila okolo pol deviatej. Pozrela som na hodinky, a keď som uvidela koľko je hodín, išiel na šľak trafiť. Mám len hodinu a pol na to, aby som sa pripravila. Rýchlo som zbehla do kúpeľne spraviť si rannú hygienu. Potom som prebehla k skrini, kde som aspoň desať minút rozmýšľala, čo si obliecť. Nakoniec som sa rozhodla pre čierne pančuchy, červenú skladanú minisukňu a bielu blúzku. Ku tomu som si obula červené balerínky. Ešte mi ostávalo dvadsať minút. Zbehla som späť do kúpeľne, kde som si dala jemne riasenke a čiernu ceruzku na oči a ešte to zakončila s leskom na pery. Viac som nepotrebovala. Bola som hotová. Pozrela som hodinky. Ešte stále mám päť minút. Zbehla som do kuchyne. Jedáleň je na opačnom konci kuchyne a dvere do nej sú zavreté. Z chladničky som si vybrala jeden jogurtový nápoj, ktorý som hneď aj vypila. Aspoň niečo som už mala v žalúdku. Zrazu niečo odrelo, akoby niečo padlo. Veľmi som sa toho zľakla. Ten zvuk vyšiel z jedálne. Prešla som k dverám. Chcela som sa pozrieť, čo to bolo. No dvere boli zamknuté. Skúsila som to ešte raz. No nič. Niekto zazvonil. Prešla som k chodovým dverám a rozmýšľala, kto to môže byť. Vôbec by ma nenapadlo, že tie tri uvidím tak skoro.
,,Ahojte, chýbali ste mi" vykríkla som a hneď sa hodila do krku Perrie, potom Eleanor a nakoniec Daniele.
Každá z nich mi objatie opätovala. Sme dobré priateľky.
,,Čo tu robíte? Myslela som, že vás uvidím najbližšie až o týždeň."
,,Ale, určite by sme sa uvideli aj oveľa skôr, ale prišlo nám toto," povedala Dan a podala mi obálku. To isté aj Perrie a El. Pozrela som sa ich. Boli to podobné pozvánky, ako som dostala ja včera od otca. Takže niečo chystá môj otec.
,,Poďte ďalej," pozvala som ich dnu.
,,Ozaj pekný outfit," pochválila ma El cestou do obývačky.
,,Ďakujem." V obývačke nás čakal otec.
,,Dobrý," pozdravili ho baby.
,,No baby, keď už ste tu všetky. Ste pripravené?" Nechápala som, čo tým myslí, no aj s ostatnými som prikývla. Prešli sme k dverám do jedálne. Odomkol ich a otvoril. Všetci sme vošli. Prešli sme na opačný koniec miestnosti, kde bol urobený priestor a štyri stoličky.
,,Každá si sadnite na jednu. Musím vám ešte zaviazať oči," poslúchli sme ho. Mne dal šatku na oči ako prvej, takže neviem kto ďalší nasledoval.
,,Takže baby užite si to a veselé Vianoce," dopovedal a bolo počuť už len buchnutie dverí. Chvíľu bolo ticho. Zrazu pri mne niekto začal spievať. Dlho mi netrvalo, aby som zistila komu patrí ten hlas. Dala som si dolu šatku a už ho aj videla. Videla som ich všetkých. Všetci piati chalani stáli pred nami v celej svojej kráse a spievali nám pesničku kiss you. Pohľadom som našla Nialla. Stál predo mnou pri Zaynovi. Každý stál pred svojím dievčaťom, no až na Harryho. On stál pri Niallovi z druhej strany. Hneď som vstala a prešla k nim. Nialla som objala jednou rukou okolo ramien a dala mu pusu na líce. Druhou rukou som si pritiahla Harryho bližšie ku sebe a tiež ho objala rukou okolo ramien. Usmial sa na mňa. Troška mi ho prišlo ľúto. Každý z chalanov tu má svoje dievča len on nie. Ktovie, kde je tá mrcha Taylor. Len nech mi nikto nepovie, že sa naňho vykašľala teraz, nemám ju rada. A niesom sama. Zo začiatku som ju brala ako fajn dievča, ale ako povedala na Nialla, že je blonďavá sviňa, pekne som jej vynadala. Neviem, čo urobila ostatným, ale je mi to aj celkom jedno.
Hneď ako dospievali, pustila som Harryho a skočila na Nialla. Veľmi vášnivo som ho začala bozkávať. Veľmi mi chýbal. No musela som sa aj trocha krotiť, keďže sú tu aj ostatní. Neochotne som sa od neho odtiahla. Potrebovala som sa aj nadýchnuť. Ešte chvíľu som ho objímala. Všimla som si Harryho. Ešte som krátko pobozkala Nialla a odtiahla sa. Potom som prešla k Harrymu. Niall to nekomentoval. Chápal ma. Pevne som objala Harryho.
"Čo ste sa pohádali s Taylor?" spýtala som sa ho. Pokrútil hlavou.
"Viem, že ju nemusíte, tak som povedal chalanom a aj tvojmu otcovi, aby ju vynechali. Nechcem vám kaziť Vianoce."
"Ale takto si tú sám. Sú Vianoce a nikto by nemal byť sám..." skočil mi do reči : "Ale ja nie som sám. Som s tými najúžasnejšími ľuďmi." Usmial sa na mňa a aj ja na neho. Dala som mu pusu na líce a vrátila sa Niallovi.
"Takže, čo máte v pripravené na nás?" spýtala som sa.
"Uvidíš," usmial sa na mňa Liam a potom obrátil pohľad opäť k Dan. Sú zlatí spolu. Posadili nás znova na stoličky a urobili nám menší súkromný koncert len a len pre nás. Toto sú moje najlepšie Vianoce. Som zvedavá na tie ďalšie, ale teraz zatiaľ si to budem užívať to, čo je teraz a tu.


3 komentáre:

  1. Bolo to pekné ale jednu vec ti zvyknem. Vlastne ani nie zvyknem,ale skontroluj si po sebe text lebo,, Perrie" napísať ako,, Perry" to dosť udrie do očí. Inak nemám čo vytknúť.;-)?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. túto poviedku som písala ešte niekedy po Vianociach a vtedy som si ešte myslela, že Perrie sa píše s y... ale už som to opravila

      Odstrániť
  2. Okej. Ďakujem že si sa neurazila. :-))

    OdpovedaťOdstrániť